art 2002/1
Į TURINĮ
ATGAL

Gimė 1930 Ukmergės apskr., Kurklių valsč., Medžiočių kaime
Studijavo
1950–1952 Valstybiniame dailės institute (dabar Vilniaus dailės akademija)
1952–1958 I. Repino tapybos, skulptūros ir architektūros institute, Skulptūros fakultete, Leningradas (dabar Sankt Peterburgas), Rusija
Kūrybinės veiklos pradžia 1958
Nuo 1961 Lietuvos dailininkų sąjungos narys

Leonoras Vytautas Strioga. Motinos laiškas
Padažytas medis, h 94, 1998
Pastarųjų septynerių metų kūrybinė veikla
Personalinės parodos
1995 galerija "Kauno langas“
"Rugio kelias“, Kauno paveikslų galerija
1996 Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
1998 galerija "Art e’lta“, Tel-Mond, Izraelis
2000 "Būties dvelksmas“, Kauno paveikslų galerija
2001 Lietuvos dailininkų sąjunga, Vilnius
"Lietuvos aido“ galerija, Vilnius
Grupinės parodos
1998 Katalikų dailininkų kūrybos paroda, Tarpdiecezinė kunigų seminarija, Kaunas
"M.K. Čiurlionio keliai“, Lietuvos Respublikos ambasada, Varšuva
1999 "Leonas Strioga - skulptūra. Andrius Mosiejus - piešiniai“, Mažoji galerija, Druskininkai
"Geriausias metų kūrinys “, Kauno paveikslų galerija
"Dievas yra meilė“, 5-oji katalikų dailininkų kūrinių paroda, Tarpdiecezinė kunigų seminarija, Kaunas
2000 "Tradicija ir ateitis“, Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
2001 "Sfinksas“, paroda, skirta Lietuvos nepriklausomybės dienai paminėti, Kauno filharmonija, Įgulos karininkų ramovė, Viešoji biblioteka, Kaunas
Stipendijos, apdovanojimai
1995 Soroso šiuolaikinio meno centro stipendija
2001 Nacionalinė kultūros ir meno premija


Leonoras Vytautas Strioga. Paukštis ir žmogaus vaikai
Medis, 14 x 42 x 26, 2001

Leonoras Vytautas Strioga. Paukštis kelyje
Medis, h 31, 1998


Leonas Strioga:
between Realism and Modernism

by Rasa Andriušytė

Wooden sculpture pieces by Leonas Strioga emerge on the stage of contemporary art like a symbol of simplicity and ingenuous act of creation. His rounded or flattened human and animal silhouettes radiate warmth and peace, and are equally well accepted by any audience, regardless how well versed in arts they are. His works speak a metaphorical and intimate language, yet the message molded in his form contains a host of the national historical experience. The archaic national spirit and the archetype of “the sad Lithuania”, exploited by the Lithuanian artists and writers over the decades, reemerges in the pieces by Strioga, calling for parallels with many Lithuanian classical writers. In the Soviet period, Strioga with his peers looked for inspiration and sustenance in Lithuanian folk sculpture, currently, his experiment with form and material is largely driven by his ethical ideas and Christian values.

Į TURINĮ
ATGAL