art 2002/2
TO CONTENTS
BACK

Laura Kavaliūnaitė. Iš kolekcijos Manija nerti. 2001, sidabras
________________________
Laura Kavaliūnaitė
gimė 1978 Vilkaviškyje
Studijos
1996-1998 Telšių aukštesnioji taikomosios dailės mokykla
1998-2002 VDA Telšių taikomosios dailės skyrius, metalo meno specialybė
Grupinės parodos, projektai
2000 "Telšių miestui 550 metų", Žemaičių muziejus "Alka", Telšiai
2002 VDA TTDS Metalo meno specializacijos studentų ir dėstytojų kūrybinių darbų paroda, Nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka, Vilnius
2002 prizas "Auksiniai svogūnai", Mados namai "Nijolė"


Mindaugas Šimkevičius. Segė.
2001, sidabras, gintaras, 9 x 6
_____________________
Mindaugas Šimkevičius

gimė 1974 Telšiuose
Studijos
1990-1995 Telšių aukštesnioji taikomosios dailės mokykla, skulptūros specialybė
Nuo 1999 VDA Telšių taikomosios dailės skyrius, metalo meno specialybė
Grupinės parodos, projektai
1994 Telšių ATDM skulptūros specialybės studentų darbų paroda, Medalių galerija, Vilnius
1998 "Gatvės meno" projektas, Telšiai
2000 TATDM ir VDA TTDS studentų ir dėstytojo Vytauto Mockaičio metalo plastikos darbų paroda, Parodų rūmai, Klaipėda
"Gatvės meno" projektas, Telšiai
2001 VDA TTDS metalo meno specialybės II k. studentų darbų paroda "Memento mori", Telšių parodų salė, Plungės Žemaičių dailės muziejus
Kūrybinė stovykla "Nida 2", V. ir K. Mizgirių menininkų namai, Nida
VDA TTDS studentų ir dėstytojo Vytauto Mockaičio darbų paroda, Gintaro muziejus, Palanga
XVII medalininkų stovykla, Telšiai
VDA TTDS studentų darbų konkursas-paroda "Mikromegas", Telšių parodų salė
V Baltijos medalių trienalė, Medalių galerija, Vilnius
2002 VDA TTDS Metalo meno specializacijos studentų ir dėstytojų kūrybinių darbų paroda, Nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka, Vilnius
"Gintaro sugrįžimas" ("Nežinoma XX a. paskutiniojo dešimtmečio Lietuvos dailė"), Taikomosios dailės galerija, Vilnius
VDA TTDS Metalo meno specializacijos III k. studentų kūrybinių darbų paroda, Gintaro muziejus, Palanga


Beata Sietinšienė. Segė Torsas.
2001, sidabras, riešuto kevalas, 12 x 6
______________________
Beata Sietinšienė
gimė 1974 Plungėje
Studijos
1992-1999 Telšių aukštesnioji taikomosios dailės mokykla, metalo meno specialybė
Nuo 1999 VDA Telšių taikomosios dailės skyrius, metalo meno specialybė
Grupinės parodos
2000 "1 gr Au", Taikomosios dailės galerija, Vilnius
TATDM ir VDA TTDS studentų ir dėstytojo Vytauto Mockaičio metalo plastikos darbų paroda, Parodų rūmai, Klaipėda
XVI medalininkų stovykla ir paroda, Telšių parodų salė
"Žiedas", Taikomosios dailės galerija, Vilnius
Taikomosios dailės trienalė, Talinas, Estija
"Tradicija ir ateitis", Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
VI respublikinė medalių trienalė, Medalių galerija, Vilnius
2001 "Meilė trečiajame tūkstantmetyje", galerija "Pėda", Klaipėda
VDA TTDS metalo meno specialybės II k. studentų darbų paroda "Memento mori", Telšių parodų salė, Plungės Žemaičių dailės muziejus
Kūrybinė stovykla "Nida 2", V. ir K. Mizgirių menininkų namai, Nida
VDA TTDS studentų ir dėstytojo Vytauto Mockaičio darbų paroda, Gintaro muziejus, Palanga
"Erotika taikomajame mene", Taikomosios dailės galerija, Vilnius
XVII medalininkų stovykla ir paroda, Telšių parodų salė
VDA TTDS studentų darbų konkursas-paroda "Mikromegas", Telšių parodų salė
V Baltijos medalių trienalė, Medalių galerija, Vilnius
2002 VDA TTDS Metalo meno specializacijos studentų ir dėstytojų kūrybinių darbų paroda, Nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka, Vilnius
"Gintaro sugrįžimas" ("Nežinoma XX a. paskutiniojo dešimtmečio Lietuvos dailė"), Taikomosios dailės galerija, Vilnius
"Šiuolaikinė juvelyrika", Trakų gatvės galerija, Šiauliai
VDA TTDS Metalo meno specializacijos III k. studentų kūrybinių darbų paroda, Gintaro muziejus, Palanga
"Medalio menas ir Klaipėda", Klaipėdos galerija
XVIII medalininkų kūrybinė stovykla

Oksana Čepeliuk. Objektas.
2000, sidabras, gintaras, 10 x 5
_____________________
Oksana Čepeliuk
gimė 1971 Panevėžyje
Studijos
1989-1994 Telšių aukštesnioji taikomosios dailės mokykla, pramonės gaminių meninio konstravimo specialybė
1998-2002 VDA Telšių taikomosios dailės skyrius, metalo meno specialybė
Grupinės parodos
2000 "Papuošalai-objektai", V. ir K. Mizgirių menininkų namai, Nida
2001 VDA TTDS studentų ir dėstytojo Vytauto Mockaičio darbų paroda, Gintaro muziejus, Palanga
VDA TTDS metalo meno specialybės II k. studentų darbų paroda "Memento mori", Telšių parodų salė, Plungės Žemaičių dailės muziejusa


www.juvelyrai.lt

by Jurgita Ludavičienė

Unfortunately, this is just an imaginary web site. There are very few contemporary Lithuanian jewellers, including those who live and work abroad. Three of the four new figures introduced in the article are new graduates from their bachelors’ studies from the only in the country school teaching the trade, Telšiai Applied Arts Department of Vilnius Art Academy.
The static, rough jewellery pieces of Beata Sietinšienė are so discreet that the term "ornament" hardly applies. Her trademarks are chains and walnut shells. Chains have a protective function. Walnuts attract the artist by their texture, relief and colour, tactile qualities. She also likes their construction of two parts, which open and shut like a casket. She "sews" metal parts and walnut shells together by wire pieces, supplying her work with decorative and ornamental aspect. The artist makes use of the contrast of metal openwork and static opaque pieces of amber.
Mindaugas Šimkevičius makes massive, solid pieces of geometrical, simple forms. Yet he only pretends to be so simple, playing with simple forms and making the viewer do the same. His objects are composed of several parts like puzzles. His signature material is felt - with completely none implications of Joseph Beuys. His felt is opaque material, which is soft and grayish, therefore good contrast for hard, white silver. His objects balance between fluxus games and archaic modesty.
The work of Oksana Čepeliuk is dominated by the counterpoint of the static and the dynamic. Her soft, polished forms have semblance of archaic rocks, objects of worship of ancient Lithuanians. The whiteness of marble calls for parallels with ancient Greece. Yet the symbolism of silver, gold and titanium incrustations is too straightforwardly transplanted from Lithuanian folk patterns. Nevertheless, her pieces have decorative charm and subtle elegance. Her kinetic brooches made of silver sticks and plates of transparent amber combine strictness and tenderness.
Laura Kavaliūnaitė is the only one of the four artists who actively integrates body into her pieces. Her piers retain loyalty to the idea of "bodiless ornament", typical of most Lithuanian jewellery. The female jeweller’s ornaments reiterate and transform pieces of clothing and detail, like aprons or collars. Her metal chain napkin reveals the body instead of concealing it. Silver wire lends magic glimmering effect to her ornaments. Her pieces are unique due to the erotic implications. They are made to seduce, they are very feminine, decorative and sexy.

TO CONTENTS
BACK