art 2003/1
TO CONTENTS
BACK

Gimė 1954 m. gruodžio 12 d. Vilniuje.
1980–1985 m. mokėsi Vilniaus dailės institute.
Dailininkų sąjungos narys nuo 1988 m.
Dirba tapybos, plakato, knygų iliustravimo, scenografijos ir fotografijos srityse.
Darbų yra įsigiję Lietuvos dailės, Nacionalinis M.K. Čiurlionio dailės, Alytaus kraštotyros muziejai, Tretjakovo dailės galerija (Maskva, Rusija), Jekaterinburgo vaizduojamojo meno muziejus (Rusija), Zimmerli dailės muziejus (JAV) bei privatūs kolekcionieriai.

Algirdas Griškevičius. Pilis.
1991, drobė, aliejus, 150 x 100
Personalinės parodos
1987 Valstybinis jaunimo teatras, Vilnius
1989 Nacionalinė M. Mažvydo biblioteka, Vilnius
1990 „Arkos“ galerija, Vilnius
1991 „Vartų“ galerija, Vilnius
1992 „Vartų“ galerija, Vilnius
1993 Čiurlionio dailės galerija, Čikaga, JAV
„Vartų“ galerija, Vilnius
1994 „Vartų“ galerija, Vilnius
1995 Alytaus kraštotyros muziejus
Lietuvos ambasada, Bona, Vokietija
„Meno lyga“, Kelnas, Vokietija
1996 „Lango“ galerija, Kaunas
„Seidel“ galerija, Kelnas, Vokietija
„Galerija XX“, Panevėžys
„Akademijos“ galerija, Vilnius
1997 Alytaus kraštotyros muziejus
1998 „Vartų“ galerija, Vilnius
1999 Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerija
Lietuvos ambasada, Lisabona, Portugalija
„Espaco Gan“ galerija, Lisabona, Portugalija
2000 Ania Tish galerija, Hiustonas, JAV
„Baroti“ galerija, Klaipėda
2000–2001 Bergamoto meno centras, BGH (Boritzer-Gray-Hamano) galerija, Santa Monika, JAV
2001 „Vartų“ galerija, Vilnius
2002 „Rotundo“ galerija, Vilnius
Savicko paveikslų galerija, Vilnius
Lietuvos Respublikos Seimo rūmai, Vilnius
2003 „Laiptų“ galerija, Šiauliai

Algirdas Griškevičius. Ikaro sindromas.
1994, drobė, aliejus, 120 x 80
Svarbesnės grupinės parodos
1986–1991 Respublikinės vaizduojamosios dailės parodos, Lietuva
1987 „TSRS dailė“, Laosas; Vietnamas; Bulgarija
1989 XIII Baltijos šalių, Norvegijos ir Islandijos bienalė, Dresdenas, Vokietija
1992 „Vartų“ galerijos paroda, Amsterdamas, Sitardas, Olandija
1993 „Vartų“ galerijos paroda, Austrija; Čekija
1994 „Jaunas menas iš Rytų Europos“, Norderštatas, Vokietija
„Trys Lietuvos menininkai“, Šverinas, Vokietija
„Vartų“ galerijos paroda, „Gallery-10“, Vašingtonas, JAV
1995 „Vartų“ galerijos paroda, Balzeko muziejus, Čikaga, JAV
„Baltijos šalių dienos Vokietijoje“, Noištatas, Vokietija
„Nonkonformistinis menas iš buvusios Sovietų Sąjungos“, Zimmerli dailės muziejus, JAV
1996 „Lietuvos kultūros dienos“, Sankt Peterburgas, Rusija
„Trys Lietuvos menininkai“, Kelno katedra, Vokietija
1997 „Lietuvos menas“, Šaržos meno muziejus, Jungtiniai Arabų Emyratai
1998 Galerijų mugė, Maskva, Rusija
Baltijos meno paroda, „Stair“ galerija, Londonas, Didžioji Britanija
1999 Metinė „Vartų“ galerijos paroda, „Vartų“ galerija, Vilnius
1999–2000 Respublikinė paroda „Pabaigos pradžia“ Klaipėdos dailės parodų rūmai; „Baroti“ galerija, Klaipėda
2000 Metinė „Vartų“ galerijos paroda, „Vartų“ galerija, Vilnius
„Baroti“ galerijos dailininkų kūrybos paroda, galerija MAL, Koris, Danija
Lietuvos dailininkų paroda, Dortmundo miesto rotušė, Vokietija
Kilnojamoji Lietuvos, Latvijos Estijos dailės paroda „Baltijos menas“, Niujorkas; Los Andželas; Čikaga; Hiustonas; Vašingtonas, JAV
„Tradicija ir ateitis“, Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
„Lietuvos dailė“, Europos komisijos būstinė, Briuselis, Belgija
2001 „Vartams – 10“, „Vartų“ galerija, Vilnius
„Tradicija šiandien“, Visbio šiuolaikinio meno centras, Suomija
„Gallery at the Gildenburgh“, Didžioji Britanija
„Epizodai – Lietuvos menas“, Oscaro Wilde’o namai–muziejus, Dublinas, Airija
„Lietuvos dailininkų miniatiūros“, Herningo muziejus, Danija
2002 „Besivienijančios Europos kultūra“, Europos namai, Paryžius
„Baroti” galerijai – 10 metų“, Klaipėdos dailės parodų rūmai; „Baroti“ galerija, Klaipėda
Sovietų Sąjungos nonkonformistinio ir modernaus meno paroda „Baltai“, Zimmerli dailės muziejus, JAV
2003 „Lietuvos dailė“, „Vasby Lunsthall“ galerija; „Infra“ galerija, Stokholmas, Švedija
„Keturi Lietuvos menininkai“, galerija „K“, Briuselis, Belgija
Lietuvos dailininkai „Doxa“ galerijoje, Cesky Krumlov, Čekija

Algirdas Griškevičius. Restauracija.
2002, fotografija, 120 x 80

Algirdas Griškevičius. Puolęs angelas.
2002, fotografija, 70 x 50
Apdovanojimai
1994 Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos ministerijos premija už tapybos darbą parodoje „Lietuvai pagražinti“
1997 Lietuvos dailininkų sąjungos premija už kūrybingą lietuvių tapybos tradicijų tąsą Vilniaus tapytojų darbų metinėje parodoje
1999–2000 premija už tapybą respublikinėje parodoje „Pabaigos pradžia“, Klaipėdos dailės parodų rūmai

Algirdas Griškevičius. Ornitologo kolekcija. 2002, fotografija, 50 x 60


Algis Griškevičius: Verbal Images

by Austėja Čepauskaitė

Algis Griškevičius, a painter with a strong moralist dimension, has tried his hand in photography. He has produced around 30 prints as of yet, which typify similar qualities as displayed by his painting. There are some differences though. His canvases, merging hyperrealism and surrealistic vision, are dominated by painterly qualities. Photography has turned out to give more prominence to his moralistic (or humanistic in his case) posture. In his photographs, the artist finds himself closer to the actual reality. He becomes more aware of the contrast between the image through the mass-media lens and a glimpse of the real life. He is also more sensitive to the gap between the high and the low culture. Still, his camera does not really “record” images: the artist’s photographic works are staged just as his canvases are. This only proves that photography is an intriguing phase of the artist’s career, but it is not changing his idiom.
Both, in his paintings and photography, paradox is his favoured tool in building images. For that he marries some archetypal image or an ideal form with the “fleshy” reality or intentionally naïve titles-comments. Such is his Pegasus with rough wooden wings. From the real “high” metaphors, he produces secondary – down-to-earth and local – analogues.
The artist does not aspire to create multiple meanings, but rather contends himself with a short witty aphorism. Highly condensed verbal images dominating both his painting and photography bring multiple implications referring to the sphere of existentialist questions and humanistic values.

TO CONTENTS
BACK