art 2003/1
TO CONTENTS
BACK

Personalinės parodos
1971 Dailininkų sąjungos Kauno skyrius
1987 Kauno paveikslų galerija
1989 Lietuvos dailės muziejus, Vilnius
2000 Lietuvos ambasada, Ryga, Latvija
2002 Lietuvos dailininkų sąjungos parodų salė, Vilnius



Robertas Antinis. Pirštų galimybės (25 vnt.). 2002, terakota, 20 x 20
Grupinės parodos, akcijos, simpoziumai
1974 Skulptūrų paroda (kartu su tėvu R. Antiniu), M.K. Čiurlionio dailės muziejus, Kaunas
1976, 1980, 1984, 1988 Baltijos šalių skulptūros kvadrienalės, Ryga, Latvija
1976 Tarptautinis skulptūros simpoziumas, Hainuvka, Lenkija
1977 Skulptūrų paroda (kartu su tėvu R. Antiniu), Latvijos užsienio dailės muziejus, Ryga
1988 „Žmogaus ženklai. Skulptūra, piešiniai, fotografija“, Dailės parodų rūmai, Klaipėda
1989 Lietuvių skulptūros paroda „Įvaizdis – nuo skulptūros iki ženklo“, Piritos gėlių paviljonas, Talinas, Estija
Akcijos smėlio karjere (kartu su Post Ars), Zatyšiai, Jonavos rajonas
1990 Kauno dailininkų instaliacijos, Dailininkų sąjungos parodų salė, Kaunas
1991 Post Ars instaliacijos, galerija „Rzezby“, Varšuva, Lenkija
„Apokalipsė ir tikėjimas. Šiuolaikinė Lietuvos dailė“, Universiteto dailės ir kultūros istorijos muziejus, Marburgas; Lipišo krašto muziejus, Detmoldas, Vokietija
tarptautinis performansų festivalis „The Works“, „Lango“ galerija, Vilnius
1992 Rytų Europos šalių meno festivalis „Orients“, Bekešaba, Vengrija
akcija „Lova“ (kartu su Post Ars), Architektų namai, Kaunas
hepeningas „Žaidimai“ (kartu su Post Ars), Kaunas
„Post Ars fotodokumentai, piešiniai, projektai, veiksmai“, ŠMC, Vilnius
1993 „Šiuolaikinė lietuvių dailė iš Kauno“, „Likovnih umetnosti“ galerija, Slovenj Gradec; „Mestna Galerija“, Liubliana, Slovėnija
„Tai – laiškas“, Kauno paveikslų galerija
Europos bienalė, Niederlansitzas, Vokietija
fotografijų paroda „Menas laisvėje“, Kultūros centro galerija, Antverpenas, Belgija
„Tarp skulptūros ir objekto lietuviškai“, ŠMC, Vilnius
„Baltai šiandien“. Šiuolaikinė Estijos, Latvijos, Lietuvos dailė, Aukštoji nacionalinė dailės mokykla, Paryžius, Prancūzija
1994 akcija „Dodekafonija“ (kartu su Post Ars), Akademinis dramos teatras, Vilnius
„Plitimas, pakeitimas, įsipainiojimas“ (kartu su Post Ars), Kauno paveikslų galerija
„Grupių paroda” (kartu su Post Ars), ŠMC, Vilnius
1995 „Nauji dokumentai“, Balzeko lietuvių kultūros muziejus, Čikaga, JAV
„1995: Lietuvos dailė“ (kartu su Post Ars), ŠMC, Vilnius
„Trys dienotvarkės“ (kartu su Post Ars), Mucsarnokas, Budapeštas, Vengrija
1996 akcija „Recepcija“ (kartu su Post Ars), ŠMC, Vilnius
akcija „Leisk paukščiui pailsėti“ (kartu su A. Andriuškevičiumi), Rotušės aikštė, Kaunas
„Trys dienotvarkės II“ (kartu su Post Ars), Miesto parodų salė, Tamperė, Suomija
1997 „Šeštojo pojūčio beieškant“, Kauno paveikslų galerija
„Selest Art’ 97“ (kartu su A. Andriuškevičiumi), Saint Hilaire arsenalas, Selestas, Prancūzija
Tarptautinis performansų festivalis „Dimensija O“ (kartu su Post Ars), ŠMC, Vilnius
1998 „Darbai ant popieriaus“, Kauno paveikslų galerija
„Kūnas ir Rytai“, Modernaus meno muziejus, Liubliana, Slovėnija
Tarptautinis Maskvos forumas „Kontrolinė jausmų stotis“, dailės parodų salė „Maniežas“, Maskva, Rusija
Meninio piešinio paroda, „Arkos“ galerija, Vilnius
akcija „Sėja“ (kartu su A. Andriuškevičiumi), Zapyškis, Kauno r.
„Gyvenimo tapetai“ (kartu su A. Andriuškevičiumi), Kauno paveikslų galerija
„Septynios meilės postmodernizmui dienos“ (kartu su A. Andriuškevičiumi), Kauno paveikslų galerija
1999 „Vakar ir šiandien“, Kauno paveikslų galerija
akcija „2000-ųjų sutikimas“, Kauno kamerinis teatras
Tarptautinis žemės meno simpoziumas (kartu su Post Ars grupe), Pereslavlis Zaleskis, Rusija
Post Ars grupės paroda „Kamufliažai“, Kauno paveikslų galerija
Tarptautinis skulptūros simpoziumas „Parkas 800“, Ryga, Latvija
2000 Tarptautinis skulptūros simpoziumas „Parkas 800“ (kartu su Č. Lukensku), Ryga, Latvija
Autorinės knygos „IR“ pristatymo akcija, M. Žilinsko dailės galerija, Kaunas
Akcija „Krikštas“ (kartu su Č. Lukensku), Meno festivalis, Jonava
2001 Akcija „Personalinis judesys“, Kauno paveikslų galerija
„Mutacijos“, Kauno paveikslų galerija
„Naujos lietuviškos muzikos festivalis“ (kartu su Post Ars), ŠMC, Vilnius; Varšuva, Lenkija
2002 Tarptautinis skulptūros projektas „Apie gamybą“, M. Žilinsko galerija, Kaunas
akcija „Mūsų kalba“ (kartu su Post Ars grupe), galerija „ARTeritorija“, Kaunas
akcija „Neregių teatras“ (kartu su modernaus šokio teatru „Aura“), M. Žilinsko galerija, Kaunas
Tarptautinis šokio festivalis, projektas „Re-gi-ne-re-gi“ (kartu su modernaus šokio teatru „Aura“), Senoji spaustuvė, Vilnius
Tarptautinis projektas „Skulptūrų zona“, Kaunas
2003 Konkursinių projektų „Art propaganda“ paroda, galerija „ARTeritorija“, Kaunas
Tarptautinio konkurso, skirto pasipriešinimo okupaciniams režimams dalyviams, paroda, Ryga, Latvija

Robertas Antinis. Atminties įspaudų saugykla. 2002, terakota, 15 x 4 x 4

Robertas Antinis. Vienas.
2002, metalas, žemės, 500 x 800 x 400
Kūriniai viešosiose erdvėse
1970 „Perkūnas“, kaltas varis, h 500, Kaunas
1973 „Legenda“, kaltas varis, h 700, Panevėžys
1974 „Šventė“, kaltas varis, h 220, Kaunas
„Žiedas“, kaltas varis, h 220, Dotnuva
1976 „Mergaitė su dūdelėmis“, kaltas varis, h 300, Birštonas
1979 „Chimeros“ (8 vnt.), kaltas varis, h 200, Švč. Mergelės apsireiškimo koplyčia, Šiluva
1985 „Saulė“, kaltas varis, h 300, Menininkų namų skulptūrų skveras, Kaunas
1990 „Kiaušinis“, kaltas varis, h 180, Kaišiadorių rajonas, Girelės paukštynas
Antkapinis paminklas tėvams, granitas, h 80, Petrašiūnų kapinės, Kaunas
1991 „Kryžius-medis“, bronza, h 500, Kaunas
1993 „Rūpintojėlis“, bronza, h 320, Rokiškis
Antkapinis paminklas laisvės gynėjui T. Masiuliui, bronza, 305x60x40, Petrašiūnų kapinės, Kaunas
1994 „Vaikų Tora“, bronza, h 750, sinagogos kiemas, Kaunas
1997 „Riboženklis“, dažytas ąžuolas, Kauno ąžuolynas
Memorialinė lenta akademinės bendruomenės nariams, žuvusiems per Lietuvos okupaciją, bronza, 120x100, Kauno technologijos universitetas
1999 „Šulinys“, betonas, h 80, Mežaparks, Ryga, Latvija
1979–1999 „Angelai“ (2 vnt., kartu su tėvu R. Antiniu), Švč. Mergelės apsireiškimo koplyčios šventorius, Šiluva
2001 Antkapinis paminklas rašytojui J. Avyžiui, granitas, h 110, Antakalnio kapinės, Vilnius
2002 R. Kalantos aukos vietos įamžinimo paminklas „Aukos laukas“, ketus, 50x2600x1551, Kaunas
„Vienas“, plienas, žemės, 550x800x400, Skulptūrų zona, Kaunas

Robertas Antinis. Romo Kalantos aukos vietos įamžinimo paminklas Aukos laukas. 2002, ketus, 50 x 2600 x 1551
Apdovanojimai, stipendijos
1980 Latvijos dailininkų sąjungos diplomas skulptūros kvadrienalėje „Ryga’80“
1990 I premija už 1941 metų birželio 23-iosios sukilimo aukų atminimui skirtą projektą (archit. E. Miliūnas), Kaunas
1993 pagrindinis prizas (kartu su A. Andriuškevičium ir Č. Lukensku) Europos bienalėje, Niederlansitzas, Vokietija
1996–1997 aukščiausiojo laipsnio valstybės stipendija
1998 premija už darbą „Gyvenimo tapetai“ parodoje „Geriausias metų kūrinys“
premija architektų parodoje „Detalė’ 98“, Architektų namai, Kaunas
1999 Latvijos skulptorių centro garbės narys
ALF stipendija (kartu su Post Ars) projektui „Mandala“ tarptautiniame žemės meno simpoziume, Pereslavlis Zaleskis, Rusija
2002 Nacionalinė kultūros ir meno premija
Lietuvos didžiojo kunigaikščio Gedimino ordinas, Karininko kryžius
apdovanojimas „Įsimintiniausias metų Kauno menininkas“
2003 II premija už projektą konkurse, skirtame pasipriešinimo okupaciniams režimams dalyviams, Ryga, Latvija


Robertas Antinis: Vistas of Reflections and Recollections

by Rasa Andriušytė

The work of the sculptor Robertas Antinis (Jr) shuns traditional categorizing. To define his sculpture pieces, one should say it is rather non-sculpture and non-monuments that he makes. The vehicle for his message is neither form nor plane, but space encased by his works. In a way rather unique for local sculpture, he controls and orchestrates emptiness, clefts, and gaps.
His work strikes as continuous improvisation, like a hypertext that has no beginning or end, and neither of its themes is primary or secondary. The feedback of this continuous flow is public appraisal and popularity. In 2002, he was awarded the National Culture and Art Prize for his ingenious works on the theme of blindness and his work “Field of Sacrifice” (homage to the dissident Romas Kalanta).
The sculptor has always been different from his piers, preferring the company of his father, the famous sculptor Robertas Antinis. The son felt both sheltered and overshadowed by the father. His revolt gave birth to the “blind man”, both his central metaphor and a vision. Robertas Antinis Senior advocated the highest moral and existential values in his work. The son is rather a meditative artist thinking in abstract categories. He became one of the first sculptors in the country to exploit the horizontal axis of the works instead of the vertical one. He chose the theme of the blind and an epitaph as his key ideas.
The artist starts working on a piece by establishing a tactile contact with it, afterwards he wrestles with his material until he penetrates it. His sculptural shapes record the movement of the artist’s idea, and his complete piece becomes an adventure with plentiful implications ranging from philosophical to physiological ones.
His monuments produced in the past decade challenge the local stereotype of the monument, which is expected to be some kind of an effigy of the hero. Antinis does not focus on any individual man, or on any part of the nation, but plunges headlong into intellectual, cosmopolitan and sometimes painful historical questions. His monuments do not commemorate events of facts, but rather bring forward the ideas, which provoked the actual events. Sometimes with just a minimal intervention into surroundings, he constructs a monument, which serves as a post-sign of the place providing impetus for the viewer’s reflections and recollections.

TO CONTENTS
BACK