art 2003/1
TO CONTENTS
BACK
Personalinės parodos
1992, 1993 „Baroti“ galerija, Klaipėda
1994 „Lietuvos aido“ galerija, Vilnius
Kėdainių rotušė
1995 „Vartų“ galerija, Vilnius
1996 Keramikos ateljė, Utrechtas, Nyderlandai
Europos keramikos darbų centras (ECWC), Hertogenbošas, Nyderlandai
1997 „Iš daiktų gyvenimo“, „Akademijos“ galerija, Vilnius
1998 „Skaičiuotė“, „Akademijos“ galerija, Vilnius
2001 Myers School of Art Gallery, Akrono universitetas, Ohajas, JAV
2003 „Kūnas ir indas“, „Akademijos“ galerija, Vilnius

Rytas Jakimavičius. Projekto Indas detalė. 2001, porcelianas, auksas, h 11, Ų 11

Rytas Jakimavičius. Komunikacija (fragmentas). 1996, molis, glazūra, h 65
Grupinės parodos
1981, 1987 Lietuvos jaunųjų dailininkų kūrinių parodos, Kaunas, Vilnius
1984, 1987 Jaunųjų Baltijos menininkų taikomojo meno parodos, Ryga, Latvija
1984–1992 Respublikinės taikomojo meno parodos, Vilnius
1984–1994 Baltijos taikomojo meno trienalės, Talinas, Estija
1988 Jaunųjų Lietuvos menininkų kūrinių paroda, Helsinkis, Suomija
Lietuvos meno paroda, Maskva, Rusija
1992 Porceliano paroda, Taikomosios dailės muziejus, Vilnius
1993 keramikos paroda „Interchange“, Brno, Čekija
1993–1994 Baltijos ir Skandinavijos dizaino ir amatų paroda „Nuo svajonių iki realybės“, Talinas, Estija; Vilnius, Lietuva; Ryga, Latvija; Geteborgas, Švedijas; Helsinkis, Suomija
1997 „Slapti malonumai“, NCECA, Pietų Nevados koledžo galerija, Las Vegas, JAV
„Nenaudingi daiktai“, Parodų rūmai, Talinas, Estija
„Lietuvos menas‘97 /galerijos pristato“, Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
1997, 1999 Keramikos simpoziumo parodos, Istorijos muziejus, Teplica, Čekija
1998 Tarptautinio porceliano simpoziumo „Idėja“ kūrinių paroda, Kaunas, Vilnius
„Išlaisvinti daiktai“, Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
1999 „Menas 2000“, Dailės parodų rūmai, Klaipėda
2000 Porceliano kūrinių paroda, Taikomosios dailės galerija, Vilnius
„Tradicija ir ateitis“, Šiuolaikinio meno centras, Vilnius

Rytas Jakimavičius. Zuikis.
2003, porcelianas, h 45
Simpoziumai, rezidencijos
1986 Respublikinis keramikos simpoziumas, Panevėžys
1987, 1992, 1993 Tarptautiniai keramikos simpoziumai, Dzintaris, Latvija
1990 Tarptautinis keramikos simpoziumas, Oslas, Norvegija
1993 Tarptautinis keramikos simpoziumas, Oslas, Norvegija; Brno, Čekija
1994 Tekstilės studija „Artprotis“, Brno, Čekija
1996 Europos keramikos darbų centras, Hertogenbošas, Nyderlandai
1997 Nacionalinė keramikos meno mokymo asociacija (NCECA), Las Vegas, JAV
Tarptautinis keramikos simpoziumas, Panevėžys
I tarptautinis rankų darbo popieriaus simpoziumas, Perloja
1997, 1999 Bohemijos porceliano simpoziumai, Dubis, Čekija
1998 Tarptautinis porceliano simpoziumas „Idėja“, Kaunas
Bronzos liejimo simpoziumas, Vilnius
1999 Baltijos aukštųjų meno mokyklų dėstytojų simpoziumas, Vilnius
2001 Rezidencija, Akrono universitetas, Ohajas, JAV
Amerikos keramikos simpoziumas „Glaze Storm“, Indianapolis, JAV
2002 Rezidencija keramikos studijoje, Filadelfija, JAV

Rytas Jakimavičius. Projekto Indas fragmentas. 2002, medis, h 200, Ų 118

Rytas Jakimavičius. Skaičiuotė.
1998, molis, 230 x 60 x 60
Apdovanojimai, stipendijos
1984 diplomas Jaunųjų Baltijos menininkų taikomojo meno parodoje, Ryga, Latvija
1987 diplomas Lietuvos jaunųjų dailininkų kūrinių parodoje, Vilnius
1996 Soroso šiuolaikinio meno centro stipendija
Europos keramikos darbų centro (ECWC) stipendija, Hertogenbošas, Nyderlandai
2001–2003 Aukščiausio laipsnio valstybės stipendija
2002 Keramikos studijos (The Clay Studio) stipendija, Filadelfija, JAV


Rytas Jakimavičius: Vessels and Receptacles

by Saulė Mažeikaitė

The work of Rytas Jakimavičius reveals his attachment to vessels, similar to the one we feel to our coffee cup. Yet his receptacles do not necessarily have the function of a vessel in the direct sense. They go through numerous transformations: occasionally only they appear under “disguise” of vases, more often assuming sculptural shapes. There are also many varieties of a receptacle – a cup changes into a vase, a vase is further transformed into an amphora, the latter then takes on the shape of a human being, who in his turn is metamorphosed into an animal. Man is one of more perfect vessels in the hands of the artist. Receptacles, applicability and vessels emerge like special archetypes marking all that the ceramicist makes.
His creatures, which are both human beings and vessels, lead their own life among different icons of contemporary world, one of these being “tombstones”, containing the life of both the living and the dead. Elsewhere the same creatures are arranged among sculpture pieces, which are, ironically, flat. He obviously borrows these forms from sculpture’s predecessor, bas-relief, but adjusts them for “chamber” scale. Another group of his works, having both human and bestial shapes, also lead a double life. Occasionally the artist arranges them into classical postures. Yet other compositions ironically manifest they are structured on the best classical principles. The meaning about most of his works is largely relative, his figures are meant for performing rituals or are involved in performing rituals themselves.
The other part of his work is, surprisingly, more fragile and peaceful. Most of his cups were created in Czech Republic for the porcelain symposiums, dedicated to the theme of cup. His 2003 exhibition in Vilnius was intended to show a great variety of décor as applied on a similar shape.
His ceramic pieces heal the rift between the domains of “high” and “low” art, which previously did not allow merging the ideas of “pure” art with mundane needs. At the same time, his work retains functionality and remains very dependent on material.

TO CONTENTS
BACK