art 2004/1
TO CONTENTS
BACK

Gimė 1940 Šakiuose.
1960-1966 studijavo tapybą Lietuvos valstybiniame dailės institute (dabar Vilniaus dailės akademija), Dailės pedagogikos fakultete.
Nuo 1974 Lietuvos dailininkų sąjungos narys.

Algimantas Jonas Kuras. Himnas perskilusiai šypsenai. 1972, asambliažas, 52x35x4
Personalinės parodos
1968 Lietuvos dailininkų sąjunga, Vilnius
1975 „Dainavos" sanatorija, Druskininkai
1976 Dailės parodų rūmai, Vilnius
1978 Estijos dailės muziejus, Kadriorgo rūmai, Talinas, Estija
1986 Fotografijos galerija, Vilnius
1991 Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
1992 galerija „NB", Viborgas, Danija
1995-1996 Atviros Lietuvos fondo namai, Vilnius
1997 Miesto galerija, Vitlichas, Vokietija
2000 „Piešiniai daiktai, pusmeniai", Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
2002 „Algimantas Kuras. Asambliažai/Assemblage", galerija „O11", Vilnius

Algimantas Jonas Kuras. Kompozicija su lėlės galva. 1972, asambliažas, 32,5x22,5x5

Algimantas Jonas Kuras. Peizažas nr. 20. 1981, kartonas, aliejus, 50x40

Algimantas Jonas Kuras. Akimirka. 2002, drobė, aliejus, 83x73

Algimantas Jonas Kuras. Situacija WERF. 2002, kartonas, aliejus, 45x51

Algimantas Jonas Kuras. Fragmentas. 2003, piešinys, popierius, mišri technika, 20,5x14
Svarbiausios grupinės parodos
1966 Respublikinė jaunųjų dailininkų paroda, LSSR dailės muziejus, Vilnius
1967 Respublikinė jubiliejinė dailės paroda, LSSR dailės muziejus, Vilnius
1968 Paroda, skirta VLKJS 50-mečiui, Dailės parodų rūmai, Vilnius
1969 Vilniaus jaunųjų dailininkų tapybos paroda „Pavasaris-69", Dailės fondo salonas, Vilnius
1970 respublikinė jubiliejinė dailės paroda „Lenino keliu", skirta V. Lenino 100-osioms gimimo metinėms, Dailės parodų rūmai, Vilnius
1971 respublikinė paroda „Sportas dailėje", Dailės parodų rūmai, Vilnius
Respublikinė peizažo paroda, M.K. Čiurlionio dailės muziejus, Kaunas
1972 Jaunųjų dailininkų paroda, Dailės parodų rūmai, Vilnius
1973 Grupinė tapybos paroda. K. Dereškevičius, A. Kuras, A. Šaltenis, A. Švėgžda, A. Taurinskas, Dailės fondo salonas, Vilnius
II respublikinė jaunųjų dailininkų darbų paroda, M.K. Čiurlionio dailės muziejus, Kaunas
Jubiliejinė dailės paroda, skirta Vilniaus 650-mečiui, Dailės parodų rūmai, Vilnius
Vilniaus jaunųjų dailininkų autoportreto paroda, Dailės fondo salonas, Vilnius
1974 Lietuvių tapybos paroda, Valstybinė paveikslų galerija, Tbilisis, Gruzija
Lietuvių dailės paroda, Minskas, Baltarusija
III respublikinė jaunųjų dailininkų darbų paroda, Panevėžio dailės galerija
1975, 1978, 1981, 1984, 1987 Vilniaus tapybos trienalės, Dailės parodų rūmai, Vilnius
1975 respublikinė paroda „Mūsų kaimas", Dailės parodų rūmai, Vilnius
paroda, skirta Tarybinės armijos 30-mečiui, Dailės parodų rūmai, Vilnius
Sąjunginė tapybos paroda, Centriniai menininkų namai, Maskva, Rusija
Tarptautinio tapybos plenero dalyvių darbų paroda, Budapeštas, Vengrija
paroda „Ekologija-89", Dailės parodų rūmai, Vilnius
Respublikinė tapybos paroda, Kauno paveikslų galerija
1990-1993 „Grupės 24" parodos, Vilnius; Kaunas; Panevėžys; Klaipėda; Šiauliai; Kėdainiai
1991 Tarptautinio simpoziumo Verfene dalyvių kūrybos paroda, „Galerie in Traklhaus", Zalcburgas, Austrija
1994 „Grupė 24", galerija „Spadem", Paryžius; Municipalinė biblioteka, Turas, Prancūzija
Grupių paroda, Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
„Duona ir druska", Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
1995 „Duona ir druska", Dailės koledžas, Edinburgas, Didžioji Britanija
Autoportretų paroda, galerija „Lietuvos aidas", Vilnius
1996 „Duona ir druska", „Cornerhouse", Edinburgas; Mančesteris, Didžioji Britanija
Natiurmortų paroda, galerija „Lietuvos aidas", Vilnius
„Grupės 24" paroda, Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
„Asmeninis laikas" (Estijos, Latvijos ir Lietuvos dailė 1945-1995), šiuolaikinės dailės galerija „Zachęta", Varšuva, Lenkija; centrinė parodų salė „Maniežas", Sankt Peterburgas, Rusija
„Nonkonformistinis Sovietų Sąjungos menas", Zimmerli meno muziejus, Niu Brunsvikas, Naujasis Džersis, JAV
1997 „Grupė 24", galerija „Plaisiren", Stokholmas, Švedija; meno centras „Arsenalas", Ryga, Latvija
„Anapus laiko", Lietuvos ambasada, Maskva, Rusija
„Tylūs ir garsūs spalvų šnabždesiai popieriuje. Šiuolaikinė lietuvių tapyba", „Galerie Sparkasse", Erfurtas; „EKS im Haus der Philharmonie", Zulis; Vitlicho galerija, Vokietija; Atviros Lietuvos fondas, Vilnius
Didžioji Diuseldorfo dailės paroda, „Kunstpalast", Diuseldorfas, Vokietija
„Tylusis modernizmas Lietuvoje. 1962-1982", Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
„Lietuvos dailė’ 97. Galerijos pristato", Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
1998 Meninio piešinio paroda, galerija „Arka", Vilnius
1999 „Lietuvos dailė 1989-1999: dešimt metų", Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
„Grupė 24: 1989-1999", galerija „Lietuvos aidas", Vilnius
„Grupės 24" paroda „Žvilgsnis į Lietuvą", Potsdamo rotušė, Vokietija
2000 „Molėtų kraštas trijų tapytojų akimis", meno klubas „Akcija M", Molėtai
„Grupė 24", „Grosvenor House", Londonas, Didžioji Britanija
2001 „Baltijos menas. Kova už meninės išraiškos laisvę sovietmečiu 1945-1991", Zimmerli meno muziejus, Niu Brunsvikas, Naujasis Džersis, JAV
2002 „Natiurmorto retrospektyva", galerija „Arka", Vilnius
paroda „Iš kišenės III", LDS parodų salė, Vilnius
2003 „Prieš trisdešimt metų: Kostas Dereškevičius, Algimantas Kuras, Arvydas Šaltenis, Algimantas Švėgžda", galerija „Maldis", Vilnius
„Peizažas lietuvių tapyboje", galerija „Arka", Vilnius


Algimantas Jonas Kuras: To Capture The Unearthly in Earth Tones

by Aldona Dapkutė

The art of the painter A.J. Kuras, 64, is largely informed by his subjective perception of reality. His idiom is determined by the individual interpretation of history of art, and his personal experience, especially his childhood observations and memories. From the first solo exhibition in 1966, his work branched off into several directions and articulated different ideas. Kuras has been among the first in Lithuania to employ kitsch as an instrument to oppose the mainstream ideology; he was among pioneers of assemblage, and his characteristic ‘dusk’ colour scheme and the poetics of decaying objects expanded the territories exploited by the Lithuanian painters. In the early 1970s, a group of painters, Kuras among them, espoused new aesthetics and new subjects: anti-decorativeness, mundane motifs, irony, and the aesthetics of ugliness. In 1980s, in his art, evolved his unique concept of composition with the colour scheme that has become his brand name. The drama of decaying objects against the landscape with the accentuated lonely horizon transforms the space in his canvases into an epiphany of something eternal, archetypal. Through skill and improvisation the artists has achieved almost unthinkable unity of nature, existing independently of human consciousness, and subjective perception. The National Culture Premium awarded to the artist in 2003, officially recognised his artistic achievement.

TO CONTENTS
BACK